Sången dom spelar när filmen är slut

Ulrika och jag har de senaste helgerna kollat på gamla godingar filmer. T ex förra helgen blev det Top Gun, denna helgen blev det En Officer och En Gentleman. En lustig sak vi upptäckte. Sången som alla känner till från Top Gun, Take my Breath Away, spelar dem i hela filmen igenom, bara små snuttar, men HELA TIDEN!! Samma sak i En officer och en gentleman, där spelad dem snuttar av Love lifts us up where we belong hela tiden. Orkade dem inte leta upp olika låtar på 80-talet eller vad?

För övrigt har jag valt att lyssna på Peter LeMarc idag när jag pluggar. Han har ganska tragiska texter, samtidigt som man blir lite glad av dem. Eller jag blir, mina föräldrar lyssnade alltid på honom när jag var liten, så jag får nostalgiska minnen av hans låtar.
"Var är livet, vad har vi gjort, säg mig hur kunde vi bli så gamla så fort, det vi ser i spegeln kan inte vara jag."

Peter LeMarc - Sången dom spelar när filmen är slut

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju prinsessan av september som han sjunger om i älskad från första stund och när du har klarat tentan kan du ställa dig och sjunga högt "det är så gott att må gott igen". Kämpa på! Du kommer fixa tentan!

2011-10-09 @ 18:41:07
Postat av: André

Billigare att bara köpa rättigheterna till en låt ju!

2011-10-09 @ 20:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0