Smile

Idag i skolan pratade vi om lite hur folk från skogen(jag) och folk från städer beter sig annorlunda i mötet med främlingar. Vi från skogen hälsar på de flesta automatiskt(har uppstått ett par tillfällen då jag hälsat på främlingar mitt inne i stan för att vara trevlig..) medans stadsbor kanske inte hälsar lika friskt. Vi pratade också om att man kan överföra sin glädje till en annan människa genom att bara ge dem ett vänligt leende. Skulle testa det idag när jag gick in till stan. Mötte en tant som såg lite lagom sur ut. Jag gav henne ett vänligt leende och förväntade mig att hon skulle göra samma. Men den blicken jag fick tillbaka...om blickar kunde döda.
.

Se vad glada vi är! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0