Julsångsmassaker

Jag har verkligen förstört jullåtar hela kvällen hos Ulrika. Hittat på lite egna texter sisådär...Eller snarare aldrig lärt mig dem korrekt, helt enkelt varit för lat att kolla upp. Men idag blev det ganska uppenbart att jag sjöng fel. I En stjärna lyser så klar började jag sjunga: Här kan vi glömma hopp och fred som vi skall äga en gång, barnet som fötts tar himlen med och jorden fylls utav sorg. Först där började jag reagera, då det lät mer som en sörjar-låt mer än en julsång. Haha.
För den(likadant som jag) inte kan orginaltexten; en liten påminnelse:
"Här kan vi drömma om den fred
som vi skall äga en gång
barnet som fötts tar himlen med
och jorden fylls utav sång"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0