I'm a dreamer

Lärorik dag, tung dag, intressant dag. En dag man inte vill upprepa, en dag man vill uppleva igen, en dag som innehöll alla sorters känslor. Sorg, glädje, skratt, medlidande. Det är därför jag känner att detta yrket passar mig. Man får allt.
Idag har jag varit med om mitt första dödsfall. Det var inte dramatiskt på något vis, personen somnade in lugnt och stilla efter en tids sjukdom. Att se en död var inte så jobbigt som jag trott, det jobbiga var att se den lealösa kroppen. Hur all energi var som bortspolad. Men samtidigt är det som dem säger; man ser så lugn och harmonisk ut som död. Alla rynkor slätas ut och lidandet är borta.
Efter denna kvällen har jag en massa tankar i huvudet, så jag är jättetrött. Nu stänger jag ner och ska samla mina krafter. Imorgon är en ny dag.
.

Kommentarer
Postat av: Julia

Svar: Vi får väl hoppas att det var en skyltdocka eller nått, ananrs är det näst in på anorexia-varning. Fast... Kolla in paow.se. Ett inlägg hon skrev, eller rättare sagt bilder hon lagt in. Då förstår man!



Det är lustigt hur rynkorna flätas ut sådär, och att det bara säger stopp. Nya tag idag istället! Och medlidande är nått fint att känna, det bevisar bara att du är mänsklig och en fin person. Men det visste vi ju redan!

2011-03-20 @ 10:45:29
URL: http://jooolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0