To travel

Äntligen hemma! Flygresan som skulle gå så smidigt och snabbt, i förhållande till hur lång den kan vara, fick sig en liten oväntad turn i London. Började med en timma försening i San Diego. Strax efter start tog jag mina magic pills, somnade efter dinner och sov i ca 4 timmar. Nice. Landade i brådska i London, sprang för att hinna med min connection flight, en snubbe mötte mig till och med utanför gaten. Trots det missade jag mitt plan...och snubben säger till mig att det inte går några fler till Göteborg idag. Trött, sleten och allt så höll jag nästan på att börja gråta. Jämte mig stod en svensk flygvärdinna som h örde mig svära (haha) och hon sa till mig att det alltid går flyg från andra flygbolag. Snubben tog mig till hjälpdisken där min bästa vän satt. Han gav mig en biljett på nästa flyg till Göteborg, två timmar senare. Nice. Fick även en biljett så att jag fick gratis käk. Mumma!

Efter en laxbagel med creme cheese somnade jag på en bänk, kramandes min handväska. Gick till gaten, boardade planet. Där fick vi beskedet att det var kö till startbanan pga regnoväder. En timma efter utsatt tid kom planet iväg. Vart lite skakigt, men jag landade på svensk mark igen 22.55. Snacka om resa. Men nu är jag hemma och ska i ett par dagar kämpa med min jetlag. Suck, har sovit 4 timmar inatt. Yaaaay!!! ;)

Kommentarer
Postat av: Julia

Skönt att ha dig på samma kontinent igen iallafall! Och har också hänt mig en gång. Fast jobbigare för dig klart, då reste lite längre än mig. Jag reste mellan Gbg och Bilbao, och missade mitt connection flight i Paris. Gråten står en upp i halsen!

2011-06-29 @ 10:00:11
URL: http://jooolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0