Voff

Idag var det nog första gången sedan Studenten som jag faktiskt använde mig av min gymnasieutbildning. Igår började våran nya kurs som heter Samhälle- och beteendevetenskap. Den är uppdelad i tre delar; pedagogik, psykologi och sociologi. Under pedagogiken idag tog läraren upp Ivan Pavlov. Ringer det några klockor? (Oooooh, fyndigt Elin!!) Pavlov's hundar då? Inte...? Jo, men det var ju han som testade hur hundarna reagerade när de fick signaler innan matning, hur saliven utsöndrades etc. Och hur han ringde i en klockan och hundarna startade dregla. Sedan hur han tog bort klockorna innan maten och hundarna var förrvirrade innan de förstod att det inte hade att göra med klockan. Detta fick jag berätta idag och det känns skönt att kunna något. Haha.

Kommentarer
Postat av: Julia

Det känner jag igen! Bra Elin!

2011-01-19 @ 14:24:45
URL: http://jooolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0