Tankeställare

Jag är lite inne på det här med psykologin och pedagogiken idag. Läste en bit i min bok som fick mig att reagera:
.
John Watson ansåg: "...bara ett förnuftigt sätt att behandla barn. Behandla dem som vuxna...var alltid objektiv, mild men bestämd. Krama dem aldrig, kyss dem inte och låt dem aldrig sitta i knät. Om nödvändigt: kyss dem på pannan, när de säger godnatt." Tänk hur världen hade sett ut om han fick bestämma. Det är så man blir mörkrädd.
.
Sedan är det en snutt som han själv berättar hade hänt under en av hans föreläsningar.
"...i slutet av en föreläsning, att en rar gammal dam reste sig och sade: 'Gudskelov att mina barn är vuxna - och att jag fick glädje av dem, innan jag träffade er.'" You go girl!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0