Tidsfördriv

Alla har gjort sådana där listor med ett tema varje dag. Jag är ju som sagt lite otålig av mig, så jag gör alla på en och samma gång. Haha, kortfattat då of course, så ni slipper läsa en roman.
1 – Presentera mig själv
Elin Maria Blomberg, föddes 17 september 1989 och bor nu i Halmstad där jag pluggar till sjuksköterska. Har en extra stark kärlek till USA där jag jobbade som aupair i ett år.
2 – Min första kärlek
Som 2-3-åring var jag upp över öronen förälskad i grannpojken Kalle. Han var min karl han, typ 15 år äldre.
3 – Mina föräldrar
Min mamma heter Anneli och är världens skönaste mamma. Hon är en sån mamma som tror att sms är billigare ju färre bokstäver man använder i meddelandet. Men hon är mycket klok min mor och jag kan inte göra något utan att rådfråga henne först.
Min pappa heter Michael och bor i Stockholm, dit han flyttade vid mina föräldrars skilsmässa 2001. Min pappa är envis (antar att det är därifrån jag fått det hela...) och man säger att äpplet inte faller långt från trädet, för jag är otroligt lik min far.
4 – Det här åt jag i dag
Kul kategori. Frukosten bestod av ägg och keso. Lunch, kycklinggryta med pasta och kvällsmaten blev ett par mackor. Drack nog lite kaffe på eftermiddagen. Mummmaaaaaaa!
5 – Vad är kärlek?
Kärlek är något stort och varmt. Kan fördelas på många. Något man känner för någon man inte vill förlora till något pris, som man kan ge allt för. Man kan inte ta på den, men den är alltid närvarande.
6 – Min dag
Har ju varit sjuk, men produktiv lyckades jag vara. Pluggade i 4 h med Ulrika, sedan pratade jag med JulleBulle på Skype i 2,5 h. Jag kan detta med att fördela min tid på vettiga saker ;)
7 – Min bästa vän
Julia Linnea Andersson, 6 Juni 1989. Vet inte hur man ska beskriva våran vänskap i ord. Men kan man spendera 2.5 h på skype pratandes om allt från diarré och skandaler i Svenljunga, till vad vi ska göra om 50 år, ja då anser jag att man älskar varandra. (För vem tål att höra om diarré , skandaler i Svenljunga och en framtidsplan i 2,5 h?!?!) Julia och jag bodde grannar som små, och har alltid haft våra lustiga små traditioner. Vi har helt olika intressen, jag hästtjej, hon fotboll/hockeytjej, men har alltid klickat. Julia, jag saknar dig varje dag! Tösabita fick ju den geniala idén att flytta till Belgien. Yeah right! ;)
8 – Ett ögonblick
9 – Min tro
Jag tror att det finns någonting, men vad vet jag inte. Jag är en grubblare. Haha.
10 – Det här hade jag på mig i dag
Leggins, svart t-shirt. Varma strumpor och en mössa. Perfekt sjukoutfiten. Sval&varm, vad tillfället krävde.
11 – Mina syskon
Brukar säga att jag har 1½ syskon. En helsyster och en halvsyster. Johanna är 17 år och går andra året på gymnasiet. Vi har inte alltid dragit jämt, men av någon anledning har vi bättre kontakt ju äldre vi blir, och när jag inte bor hemma. Haha. Emmy min minisyster fyller snart 5 år och är min halvsyster. Hon är en sprudlande liten tjej som man bara måste älska, hon älskar Hello Kitty och Skaka Rumpa-låten. Man får många goda råd av henne. Exempel: "Elin, du borde måla lite fler sådana där tateringar(hon sa så) på dig, en fjäril i pannan till exempel". Ja, jag kanske inte alltid lyder hennes råd, men dem är goda allt.
12 – Ett sista ögonblick
Live today as if there's no tomorrow. Skrämmer mig lite grann att det kan vara sant, men so be it, what can you do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0