Make it a better place

Michael Jackson har gjort ganska många låtar som han vill att man ska förbättra världen med. I "We are the world" sjunger han; It's time to lend a hand to life, the greatest gift of all. I "Earth Song" sjunger han; What about the bleeding Earth, what about us. och i "Heal the world" sjunger han Heal the world, make it a better place for you and me. Allt det köper jag. Men när han senare i "Heal the world" sjunger Make it a better place for you and me and the entire human race så känns det lite som om han ran out of good words. Haha, the entire human race?! Hela befolkningen eller bara alla hade varit bättre. Haha. Kanske är sättet han sjunger det på som alltid får mig att reagera och skratta. Anyways, jag får lusten att gå ut och krama lite träd och rädda lite barn här och var när jag lyssnar på dem så han får ju sitt budskap fram iallafall. Bara en liten parantes.

Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0