Stjärnorna, faller i natten nu...

...och det bokstavligt talat. Det är stjärnfall ute, vi satt ute i säkert en timme och kikade på stjärnorna. Mysigt, men svinigt kallt! Så när vi kom tillbaka in kröp Leo, Mattias och jag(jag hade fortfarande ytterkläderna på, haha) ner under täcket i min säng och tinade lite grann. Sedan vankades det te och nattamacka.
Idag är det Lucia också. Sara, Ulrika och jag gick till kyrkan ikväll och lyssnade till en Lucia-koncert, jättevackert, men en sak saknades; min trofast vän Julia. Vi brukar varenda år gå på Svenljunga's Luciakröning. Men inte i år. Synd.
En tredje och fjärde sak. Insåg nyss att vi har världens bästa blindbock-källare. Blev verkligen bäcksvart där nere innan när vi släkte. (Snarare, Leo släckte när jag hängde tvätt...) Haha, kul! Och den sista saken...tror jag just har krympt ett av mina favoritplagg i tvätten. Åååååååh, jag HATAR tvättmaskinen just nu. För, det är ju faktiskt inte mitt fel. Nej, nej. Not at all.
Två delar av stjärnskådartrion. Alltså vi som häll ut längst. De andra tre gav upp ganska fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0