Worthless knowing

Jag kan säga "jag är en potatissallad" på 5 ½ språk.

1. Jag är en potatissallad. (Duuuh, Swenska)
2. I'm a potatosallad. (Änglish)
3. Ich bin ein kartoffelsallat. (Das german)
4. Minä olen yxi perona sallatti. (Finska)
5. Soy una ensalada de patatas. (Espanol)
5 ½. Birm bich patatasses sallatheichm. (Turkiska)

Hahahahaha, okej, jag var kass på turkiska, så stryk den sista. Jag kan på 5 språk. Credit to moí! Sånt där onödigt kunnande.
Denna veckan har jag även lärt mig att vända min tunga åt båda hållen. Mycket produktiv vecka jag har haft.
Imorse hade jag lite panik över hur jag ska få med mig alla mina saker hem. Det löste jag effektiv genom att gå och köpa en tröja till. Problem solved!

I know how to say "I'm a potatosallad" in 5 ½ languages.

1. Jag är en potatissallad. (Swedish)
2. I'm a potatosallad. (English)
3. Ich bin ein kartoffelsallat. (German)
4. Minä olen yxi perona sallatti. (Finnish)
5. Soy una ensalada de patatas. (Spanish)
5 ½. Birm bich patatasses sallatheichm. (Turkish)

Hahahaha, okey, I suck in turkish, so count the last one out. I know in 5 languages. Credit to me please! You know, that kind of worthless knowing.
This week I also learned how to turn my tongue both ways. A very productiv week.
This morning I got some panic, because I didn't know how I'll manage to bring all my things back home. I solved it really easy by going out and buy another sweater. Problem solved!

xoxo
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0