I'm not blue...or limping.

Red ikväll och jag fick rida Bella idag. Hästen som slängde in mig i staketet. Iallafall, idag försökte jag mig på hoppning med henne igen. Och till min stora förvåning gick det hur bra som helst! Till och med så att jag njöt av hur hon jobbade under mig och att rida henne och hoppa henne. :) Min instruktör, Emily, berättade för mig idag hur hon tyckte jag hade utvecklats under min tid hos henne och det var kul att höra. I början tyckte hon att jag var en "loud rider", man såg varenda rörelse och direktiv till hästen. Inte bra, antar att det är följden av att rida ridskolehästar som man måste over do sina kommandon.. Iallafall, nu rider jag tydligen mycket "tystare". Det var kul att höra, och jag märkte ju hur mycket bättre jag red Bella idag än förra gången jag red henne. Har ju haft Billy nu ett par gånger. Jag är nöjd.

Translation:
I hade my ridinglesson this night and I had Bella. The horse which threw me in to the fence. Anyway, I tried some jumping with her today again. And to my big surprise it went so freakin' well! I even forgot to work for a bit and just enjoyed how she worked underneath me and ride and jump her. :) My instructor, Emily, told me today how she thought I had developed during my lessons with her and that was fun to hear. In the beginning she thought I was "loud rider", you saw every movement and signals for the horse. Not good, but I guess that's what happens when you ride ridingschool horses with who you need to over do it with.. anyway, appearantly I'm riding so much "quieter" now. It was fun to hear and I noticed how much better I rode Bella today than last time. I've been riding Billy for a couple of times and took a break from her. I'm satisfied.

xoxo
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0