Still San Fran.

Allens aunt som vi bor hos är allt för söt, de två kvällarna jag har jobbat har hon lagat mat till mig. Kinesiskt is tha shit I say. Jättesöt liten tant som fyller mig med mat lika mycket som min farmor. :)
I Lördags var jag ute på Alcatraz. Snubben som döpte stället sa; "jag döpte stället till Alcatraz därför att det
fanns så många fåglar där. Nu var det en särskild fågel som hette nåt alca...minns dock inte namnet.. Wow, jag älskar att besöka sådana här ställen. Gå i sina egna tankar och bara smälta allt. Jag gick en sån där tur där jag lånar hörlurar där dem berättar hela historien för mig. Mycket intressant. Isoleringscellerna var nog det läskigaste jag sett. Fyamedå! Dem berättade om flyktförsöket 1946 av sex fångar. Dem tog åtta vakter till fånga, sköt ett par av dem m.m. De berättade i hörlurarna hur man skulle gå så man fick se precis hur dem hade gjort och vart dem hade gjort vad etc. Man såg tillochmed märken i golvet efter en granat som satte stopp för dem. Det var en sån där upplevelse som man inte riktigt kan sätta ord på. Måste upplevas. Ha, Akropolis, släng dig i väggen!
Lördag eftermiddag följde jag med min värdfamilj till Chinatown. Haha, som att åka till Kina. Dem hade en hel fiskaffär där allt var färskt. Med färskt menar jag levande! Syyyyyytligt värre!!
Lördagkväll spenderades hemma, jobb. Hm, inget internet.. det är då man märker hur bortskämd man är. Man känner sig helt isolerad. Mutter mutter. Meeeeen jag satt vid datorn ändå. Myste med film. :) Haha, man får svaga connections från gratis WiFi i närheten, så jag sitter vid fönstret och får sändning emellanåt. Då hoppar jag av lycka när jag
ser att jag är ansluten. Då spelar det ingen roll om det är för svagt så jag inte får upp internet. JAG HAR JU CONNECTION! Haha, dumhuvve!!

Söndag

Träffade Victoria en sväng. En tjej jag träffade på aupairskolan. Hon drog med mig till en park där vi träffade lite annat folk. Kul värre, vi spelade spel och hade mysigt i solen. Har åkt Cablecar och lekt turist idag också. Jag börjar bli bra på att turista. Imorgon bär det av hemmåt också. Det kommer lite mer bilder när jag är hemma igen. Ursäkta det långa inlägget, var tvungen att skriva av mig lite så jag inte har allt när jag kommer hem ;)

xoxo
Elin

Kommentarer
Postat av: victoria

it was fun seeing you :D

2009-03-09 @ 06:26:10
URL: http://victoria---h.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0