Änglarnas Stad

Sådär. Hemma med min egna dator, så nu kan jag berätta lite mer om Los Angeles. Klockan halv tio söndag morgon styrde Sherri kosan bilen mot I-5 North som tog oss upp till LA. På vägen upp körde vi ner till Long Beach och Huntington Beach som en liten detour on the way up. Stannade först i Santa Monica där Julia och jag länge har drömt oss bort till, i början handlade det om cykelpoliser numera är Julia inne på badvakterna, och jag, ja jag kollar på surfarpojkarna :) Efter det åkte vi upp i Bel Air och Beverly Hills. Kikade lite på UCLA, och sedan åkte vi ner till Rodeo Drive. Tyvärr såg jag inga stjärnor som shoppade idag men en och annan fancy car såg jag allt.
Efter det åkte vi till Hollywood Boulevard där Walk of Fame finns. It was boiling hot, men inget klagande här, jag hade ett mål. Hitta Greta Garbo och MIchael Jackson! MJ's stjärna gissade jag inte skulle bli ett särskilt stort problem att hitta, kunde dock bli lite knivigare med Greta Garbos. Men där vandrade vi och plötsligt såg vi en låååååååång kö. "I think I found Michael Jackson's star!" Yes I did. Och där i kön, vems stjärna hittar jag inte om Greta Garbos?
När vi var klara med all stjärnskådning begav vi oss till Griffith Park där dem hade en utkiksplats där man kunde se Hollywood-skylten riktigt bra. Troligen den bästa utsikten över LA + skylten. Ever. :D Sedan hände det inte så mycket mer. Åkte bil hem. Insåg att San Diego är så himla mycket bättre än LA; LA är skitigt och worn down. Allt ser så glamoröst och fancy ut på TV och alla bilder, men i verkligheten är det bara skitigt och ja, inte så himla imponerande. Jag är glad att jag sett allt jag såg, men känner ingen brådska med att åka tillbaka. Been there, done that. I love San Diego.

xoxo
Elin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0