Ny favorit

Daphne's favoritbok heter Olivia, det handlar om grisen Olivia (dööh) och hennes upptåg. Hiiiilllaaaaarioouuuss! Till våran stora förtjusning har dem nu börjat sända Olivia som tv-program på Nickelodeon här i staterna. Jag kan ju bara hoppas att det finns hemma med. Jag menar, något så kul borde finnas hemma. Om inte, too bad for you!

Jobbar ikväll. Ganska skönt faktiskt. Dylan somnar vid 6.00 och Daphne ska i säng strax också. Inte alltför ansträngande. Sedan kan jag göra lite vad jag vill. Typ, kolla film och keka. Fast keka har jag ju redan gjort. Nåväl, filmen finns ju kvar. Var ledig idag mellan 1.00-5.30 och då han jag med att se; Center Stage; turn it up och Guess who. Haha, första filmen är i samma stuk som Step up, dock mer balettinspirerat och Guess who var med Ashton Kutcher. Han dejtade en svart tösabit och skulle träffa hennes föräldrar. Ni kan ju bara gissa hur den gick... ;) Meeeen jag har ju sparat den bästa till sist. Eller iallafall enligt Julia och mig. Hade Julia varit här hade vi bunkrat upp med godis och cola. Julia hade slocknat i inledningen av filmen och jag hade sett filmen ensam :P Haha, jag ska se..........Harry Potter och den Vises sten. Vad jag kunde minnas hette den ...the philosopher's stone men den jag hyrde hette ...the sorcere's stone. Är inte det udda? Kanske har med britterna och amerikanerna att göra. Odd anyway. I mean, what's the diffrence?! Nu ska här glos.

xoxo
Elin

Kommentarer
Postat av: André

alldeles rätt i europa kallas den philosphers och i amerika sorcere´s... men som sci-fi och fantasy fantast aser jag att det egentligen stor skilland på en sorcerer är en trollkarl lr kvinna oftast använd för de med mörkmagi lr när den anses mörk ocg philosopher är en man oftast som inte nödvändigtvis har magins gåva men anväder magi som i formler och "potions","orbs" och liknande...

2009-03-01 @ 01:04:32
Postat av: Julia

Jag kan inte hjälpa att eran soffa är som fantastiskt sömnmedel! Det är därför jag somnar...

2009-03-02 @ 13:57:16
URL: http://jooolia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0