Helgens bravader

Ja, fredags tror jag att jag skrev att jag var nere hos Sherri, kollade lite fireworks och sedan hem för att sova. Jobbade ju som sagt lördag morgon. Denna helgen har varit lite konstig, vänner som hamnar på sjukhus för halsfluss(?), IKEA-besök(igen) och nya smeknamn. Ja, nu heter jag tydligen också "The little yellow bird". Jag har ett tag spekulerat lite löst i att kanske skaffa en liten tatoo som minne härifrån (nej mamma jag har inte bestämt något än, men en liten tanke finns ju;) och jag sa att man kanske skulle tatuera in "Lil E" nånstans, det vore ju lite roligt. Hehe, då sa hon att det lät som en liten cartoonfigure, och ja om jag vore en cartoon så såg hon mig som en liten gul fågel. "There most be a little yellow bird somwhere in Sweden." Sånumera är jag även "The Lil yellow bird". Nice. Efter lite tänkande frågade jag senare varför jag inte kunde få vara något mer roligare som en söt pengvin eller nåt istället för en trist gul fågel. Men hennes svar blev; there is no yellow penguins. Nehe, tji fick jag. Haha.
Nu ska jag snart ner till stranden med min vänner. Denna gången är det lite lustigt för ingen av våra killkompisar är med. Den ena är ute på roadtrip och den andre hade nåt familjemöte, eller sammankomst. Jag vet knappt vad saker heter på svenska längre. Illa.

Translation:
Well, I think I wrote on Friday that I was down at Sherri's house, watching the fireworks and later home to bed. I worked saturday morning. This weekend has been a little bit weird, friends that ended up at hospital b/c of strep throut(?), visits at IKEA (again..) and new nicknames. Yes, nowadays I'm also called "the little yellow bird". I've been thinking a little bit about maybe getting a tatoo as a memory of SD, so I sad that I maybe should tatoo in "Lil E" somewhere, that would be fun. Hehe, Sherri sad that it sounded like a little cartoon figure and if I were a cartoon she saw me as a yellow little bird. "There most be a little yellow bird somewhere in Sweden". So I'm now also the "little yellow bird". Nice. After some thinking I later asked why I couldn't be anything more exciting like a penguin or something, but her reply was: "There's no yellow penguins". Hepp, that was it. Haha.
Soon I will go down to the beach with some friends. This time it's a little weird b/c none of our male friends are here. One is on a roadtrip and the other had some gathering with his family. Let's hope our volleyball game won't be to bad anyway.

xoxo
Elin


Stefanie and I went shopping at Nordstrom's rack, and at this picture we hadn't even made it through the first half of the store.

Well, I needed to take a new picture of me, so you don't forget what I look like ;)

And I brought Sherri to IKEA. CHOCOLATE!

Kommentarer
Postat av: mamma

I så fall en liten söt gul fågel. Varför inte? Den betyder ju något i alla fall. Puss

2009-08-10 @ 14:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0