Så, nu finns det tid.

Stressigt liv man lever här i staterna. Här kunde man tro att man skulle ha tid att uppdatera när man är ledig, men icke då. Nu kommer iallafall en liten uppdatering vad som skett sedan i torsdags. Och det är inte lite det!!

Fredag
Upp som en sol och förberedde mig inför dagen. Reija med familj skulle på hockeymatch i Anaheim och istället för att vara ensam hemma i deras hus åkte jag ner till PB och umgicks med Sannas familj istället. Vi åkte till den mexikanska outletten, hittade hrm, ett par skor, hrm. Tror inte jag handlade så mycket annat. Nej det gjorde jag inte. Sedan åkte vi till Old Town där vi besökte det mest hemsökta huset i USA. The Whaley House. Usch, jag hatar allt som har med spöken att göra men följde med in ändå. Under rundturen på övervåningen blev jag rejält rädd. Där satt alla och lyssnade på guiden när det plöstligt knackar på dörren på undervåningen. (Huset var stängt under visningen.) Jag har aldrig blitt så rädd i hela mitt liv. Hoppade en halvmeter säkert och skrek Oh jävul. Haha, bra där. Kvällen avslutades med en middag. :)
Lördag
Vi bestämde oss för Sea World, och det gjorde halva San Diego också. Lite smått trångt var det. Men det var himla kul, såg Delfinshowen och Shamu igen. Mysigt värre. Sedan åkte jag till stallet och hade ridlektion. Fick rida en ny häst som tränaren tyckte skulle passa min stil bättre, och minsann var det inte mycket bättre. Hästen hette Bella och var hur mysig som helst. Och bra gick det med, det tyckte till och med Emily. Hon sa att Bella var hästen jag kommer att rida framöver. Efter stallet var det bara att åka hem och duscha, för middagen väntade ju i Carlsbad. In i familjen Daflréns bil och hem till Reija där hon bjöd på lasagne. :) Efterrätten blev smores och jordgubbar med grädde. Jag vann Buzz och fråga mig inte hur för jag har inte en aning men kvällens stora skämt blev "Inga från Sweden!" Och det var tydligen jag det...hm, hängde inte riktigt med i svängarna. :D

Söndag
Oj oj. Sovmorgon. Niiice. Drog en runda till stranden med familjen Dalfrén. Konstigt nog är dem inte trötta på mig! :P Sedan vart det lite mat och ja, det är allt vi gjort idag. Skönt det! Imorgon har min värdfamilj bjudit in Sannas familj på middag. Snällt av dem! Det ska bli kul! Men nu är det dags att sova och förbereda sig för morgondagen.

xoxo
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0