Stomach flu.

Yes indeed. Daphne började igår att spy när vi satt och läste böcker. Mysigt, not. Dylan var magsjuk i måndags, Frances i Söndags, Daphne igår. Frances mamma inatt. Jag bara väntar på att det ska drabba mig på ett eller annat vis... PEPPAR PEPPAR! Jag är livrädd att jag ska få det också.

Igår var jag och Sanna, den nya aupairen nere i PB och käkade och kollade runt lite. Visade henne omgivningarna så att säga. Det var mysigt faktiskt, även om det blev lite kallt på slutet. Jag gillar verkligen PB då det är mycket ungdomar här och man kan verkligen koppla bort om man haft en jobbig dag eller bara känner för att inte umgås med barn. :D

Julia, jag tycker det är roligt att vi konverserar via våra blogg inlägg. Se så världen ser ut nu för tiden. På gamla dar fick man allt skicka vanliga hederliga brev eller göra ett besök i egen högperson. Då fanns det minsann inga datorer. Haha, eller nåt sånt. Tycker iallafall det är lite kul. :)

Det är en vecka till jul. Känns ju inte direkt som att julen står för dörren, men av någon anledning har jag sjungt "Staffan var en stalledräng" för barnen då dem varit kinkiga och det funkar :D Ett tips till alla där hemma om ni har kinkiga barn ;)

För övrigt ropade jag hej lite för tidigt igår innan jag kommit över ån om solen. Idag är himlen lika grå som sotet i skorstenen (stavning?) och regnet har öst ner hela dagen... Mumma...

xoxo
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0