Tudeluuu!

Så, då har jag gett upp för denna gången och återgår till att blogga. Jag hade ju en gammal, men av någon anledning så funkar inte den. Synd, jag som hade en snygg bakgrund där. Nåväl, härframöver ska jag försöka att skriva lite av vad som pågår här borta i amerikat.

Idag ska jag faktiskt ha teoriprov för mitt amerikanska körkort. Ska bli skoj! Alla säger att det är mycket enklare än hemma, men vi får väl se vad jag tycker om den saken. Sedan så ska man ha en liten uppkörning också, och den är på tio minuter. Haha, kan det bli simplare?

Au-pair-livet fortsätter, eh, ibland långsamt, ibland fort. Hemlängtan kommer och går. Kära Sofie, jag ber om ursäkt för my mental breakdown i söndags. När jag hörde din röst så brast allt. :) Men det var skönt att höra din röst.


På tal om au-pair, "mina" barn, Daphne and Dylan, är underbara. Alla hämmningar verkar lösas upp för när jag hämtar Daphne i skolan så slänger hon sig i mina armar! Underbart! Hon har även smeknamn för hela familjen. Lustig liten flicka. Mamma och pappa är Hoey och Doey, hon själv är Porrey eller nåt, lillebrorsan Dylan är Dog. Stackarn står inte högt i rangordningen. Jag själv har fått namnet Coco. Det har samma mening som svenskan...Haha, men det kan ibland förvridas till Cookie. Något snällare. Kan det bero på att jag mutar henne med pepparkakor? :D

No, back to work.

xoxo
Elin




Kommentarer
Postat av: Issi

Ha ha, porrey. Sweet. :D Lycka till med provet och uppkörningen, my dear Coco! :D

2008-12-03 @ 01:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0