Omständigt?

Lite lustig det här faktiskt. Jag hörde nyss om att ett jet-plan har störtat här i San Diego. Kanske tio minuter från där jag bor med bil. En kompis bor i närheten av olyckan, men det verkar som om allt gått bra ändå. Det var ju inte det lustiga. Det lustiga är, jag läste det från aftonbladet.se. Jag menar, jag ser det först på de svenska sidorna när jag själv befinner mig i närheten av det hela. Haha snacka om omvägar.

http://www.cnn.com/2008/US/12/08/military.jet.crash/index.html

För övrigt är det ganska lugnt. Barnen sover, vilket ger mig lite lugn och ro för en stund. Ska ut i eftermiddag och handla med barnens grandma. Frances är i New Jersey denna veckan så hon är här för lite extra stöd.

Var som sagt hos Reija i helgen. Igår var vi på någon slags christmas barbeque hos vänner till hennes familj. Det roliga var att en kvinna där inte hörde att jag var svensk i mitt tal. Jag tycker att jag själv har en accent, hon måste ha ruskigt dålig hörsel! Men det är ju alltid kul att folk berömmer ens tal. Det är ju liksom lite av ett mål för mig att snacka felfri engelska när jag kommer hem. :)
Avslutar med en liten go bild.




xoxo
Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0