"Det var ju lite lustigt."

...Haha, det var min spontana respons till min mor idag då hon sa att Elmo Calf hemma har gått i konkurs. Men det är lite konstigt då ett av de största företagen hemma inte finns längre. Men som sagt, världsekonomin har ju sett bättre dagar. Mamma hade även lite nyheter om mormor, både goda och onda, men mestadels goda. :) Vad var det mer, jo SNÖ! Det finns just nu tydligen snö hemma. Det är ju lite mer än vad man kan säga om här. Vårväder är det här. Två dagar i rad har jag varit nere på stranden med Dylan och lekt :)

Idag har jag varit på banken och öppnat ett bankkonto. Bra nu kan familjen betala mig via en öveföring istället för i cash. Jag fick syn på en tavla inne på banken som jag gillade. Det var ett fotografi av en sådan där vildavästern-vagn dragen av hästar som rusar genom en vattenpöl. Ljuset i bilden var riktigt läckert och ja motivet var kul med, tills jag insåg att varumärket Wells Fargo har en hästdragen vagn som logga. Haha, okej, fint motiv ni har banken. :P

Ikväll ska jag förmodligen till Fashion Valley med min vän Petra. Hon ska till H&M och vem tackar nej till ett besök på H&M? Tihi! Imorgon blir det förmodligen IKEA och lite mer glögg, så hela helgen går i blågula färger.

Förresten, jag tycker Björn Gustafsson är hysteriskt rolig.
Hade helst velat lägga in en annan filmsnutt men jag tror inte att det är en bra idé då personen kanske känner sig påhoppad. Men kära Jenny och Julia, ni vet vilken jag pratar om.

What else, what else. Jo, jag vet inte hur många gånger folk har pratat med Dylan idag om hur roligt det måste vara för honom att vara ute med mamma. Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller vad. Iallafall så är jag konstigt nog kvick på att svara "Nej, men jag är hans Nanny!" Jag tror jag ska återvända till den butiken någon dag utan barn. Haha. Jag har fått något konstigt beroende av dessa surfarbutiker. Så otroooligt snygga kläder så det inte är sant. Mumma!

Såg på en tv-serie igår som hette Samantha Who? med Christina Appelgate, den var riktigt rolig. Haha, är det någon som finns hemma? Konstaterade med min pappa igår att det börjar bli lite svårt att slå om till svenskan kvickt. Jag tänker faktiskt mer på engelska då allt jag gör just nu sker på engelska. Så då kan det vara svårt att förklara det på svenska också.
För övrigt tycker jag att alla ni där hemma kan lämna något enstaka ord i kommentarerna så jag vet att ni hänger med ;D
Oj, långt långt.

xoxo
Elin, Ellie, Iale, Eali eller vad ni tycker funkar bäst.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Elmo har inte försvunnit, utan ska troligtvis omstruktureras.Troligtvis med mindre personal. Kul att du skriver så ofta så att man vet lite mer vad som händer. Man glömmer lätt vad man tänkt säga när man pratar i telefon. Kan du tänka dig att din gamla mamma, som är så bra på datorer, nu både kan mejla och läsa bloggar och ge komentarer! Puss puss Saknar dig!

2008-12-13 @ 12:07:40
Postat av: Victoria

:D Björn är bäst !!

2008-12-13 @ 20:23:23
URL: http://victoria---h.blogspot.com
Postat av: Julia

Förklara utmaningen för mig återigen? Hur ska jag göra, eller va?

2008-12-14 @ 17:54:18
URL: http://jooolia.blogg.se/
Postat av: jenny

tihi, jag läser din blogg och är jäääätteavundsjuk!

2008-12-15 @ 19:01:07
URL: http://jennyjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0